با محبوبیت واقعیت افزوده (AR)، کارآفرینان و بازاریابان بیشتری به فکر سرمایهگذاری روی اپلیکیشنهای واقعیت افزوده (AR) هستند. پیشرفتهای تکنولوژی AR، هر سرمایهگذاری را وسوسه میکند تا وارد این صنعت شود و آینده درخشانی به ارقام بیاورد.
اگر میخواهید در جریان آخرین پیشبینیهای تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) قرار بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.
«طبق آمارهای بهدست آمده از اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت با شیوع کرونا تاثیر مثبتی در زمینه رشد کسب و کارهای اینترنتی پدید آمد. استقبال مردم به خریدهای اینترنتی نسبت به دوران قبل از شیوع این ویروس بسیار متفاوت است، اما پیشبینی میشود پس از پایان همهگیری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی نیز رونق کسب و کارهای اینترنتی حفظ شود، زیرا خرید در بستر فضای مجازی در حال تبدیل به یک فرهنگ در جامعه امروزی است.» منبع: ایسنا
با افزایش خریدهای اینترنتی، امکانات پیشرفتهتری به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) آمد و تجربه خرید مشتریان را بهبود داد. برندهای موفق به مشتریان امکان تست محصولات را قبل از خرید میدهند.
برای مثال برند IKEA این امکان را به مشتریان میدهد که مبلمان و سایر محصولات را با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) در خانه یا هر مکان دیگر مشاهده کنند. این ویدیو را تماشا کنید تا کاملا با نوآوری ایکیا آشنا شوید.
نقش هوش مصنوعی در واقعیت افزوده (AR) غیر قابل انکار است. در واقع، هوش مصنوعی در کنار AR نقش حمایتی دارد. در نتیجه برای افزایش کارایی و بهبود تجربه واقعیت افزوده (AR) به هوش مصنوعی نیاز داریم.
برای مثال وقتی میخواهید یک نمای مجازی از محیط اطرافتان را مشاهده کنید، اگر از هوش مصنوعی استفاده نشود، این کار غیر ممکن خواهد بود.
وجود هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل دادهها (مانند شناسایی صورت کاربر و…) ضروری است. بنابراین با ترکیب واقعیت افزوده و هوش مصنوعی علاوهبر توسعه محصولات، تجربه استفاده مشتریان نیز بهبود مییابد.
با افزایش دورکاری پس از پاندمی کرونا، راه حلهای جدیدی برای حفظ اثر بخشی کارمندان ارائه شد. راه حلهایی که در آن، واقعیت افزوده (AR) نقش پررنگی ایفا میکند.
میتوانید برای کار از راه دور با کمک AR از WebRTC استفاده کنید. بدین وسیله هر دو طرف اجازه دسترسی به یکدیگر را دارید و تجربه یکسانی در محیط مجازی از طریق اتصال همتا به همتا خواهید داشت.
با توجه به ظهور متاورس، هر محیط اداری پتانسیل تبدیل شدن به متاورس دارد؛ که در آن ارتباط کارمندان به گونهای خواهد بود که انگار همگی در یک اتاق هستند. این یکی دیگر از دلایل مهمی است که AR در دورکاری تاثیر رو به رشدی داشته است.
واقعیت افزوده (AR) در تمامی صنایع در حال رشد است و مطمئنا نقش مهمی در آینده ایفا میکند. در این مطلب به سه مورد از پیشرفتهای واقعیت افزوده در رشد کسب و کارها اشاره کردیم. بهنظر شما واقعیت مجازی (AR) در بقیه صنایع چه تاثیری خواهد داشت؟